טיפולי עור אסתטיים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עור פנים בעל מראה חלק, מתוח ונקי, משדר בריאות, נעורים וחיים נינוחים והוא מה שכולנו היינו רוצים. לצערנו הרב, לא ניתן לשטות בשעון הזמן וככל שהשנים חולפות, העור הרענן והיפה שליווה אותנו בילדותנו ונעורינו מפנה את מקומו לעור זר ומבוגר שלא מתקבל בברכה כלל וכלל.

מרכיבים חשובים בעורנו שמקנים לו גמישות ומוצקות הם קולגן ואלסטין. האלסטין אחראי על גמישות העור ואילו הקולגן על המוצקות שלו. הייצור של שניהם פוחת עם הגיל, דבר שגורם למראה עור רפוי ומקומט.

פרט לחומרים הנ"ל, עור צעיר מתאפיין בלחות ששומרת על מראהו צעיר ורענן. הלחות נשמרת הודות להפרשה קבועה של שומן על ידי תאי העור. כשהתאים מזדקנים הם מפרישים פחות שומן, דבר הגורם לעור להיעשות יבש ושברירי. בעיה נוספת שמתרחשת עם הגיל היא הופעה של כתמים הקרויים בעגה המקצועית "פיגמנטציה". יצירת הכתמים מתרחשת עקב עלייה ברגישות העור לעור השמש.

סוגי טיפולים

הטיפול הטוב ביותר הוא מניעה. אמנם לא ניתן למנוע לחלוטין את הזדקנות העור, אך ישנם כמה וכמה אמצעים יעילים בהם ניתן לנקוט כדי לעכב את התהליך הנ"ל. הדברים החשובים ביותר עליהם כדאי להקפיד מגיל צעיר הם הפסקה של עישון שמזיק מאוד לעור, ומריחה של קרם בעל מקדם הגנה גבוה בכל יציאה לשמש.

אם כבר נוצרו הנזקים, גם כאן יש מספר לא קטן של פתרונות שמסייעים להעלמת פגמי עור. חשוב מאוד לזכור שיש לבצע הליכים אלה רק על ידי מטפל או רופא שהוסמך לכך ובעל תעודה ממשרד הבריאות שמאשרת לו לעסוק בתחום.

טיפולים נגד קמטים

הטיפול הוותיק ביותר בקמטים הוא מתיחת פנים. מדובר בהליך ניתוחי בו מבוצעים חתכים מאחורי האוזניים ועור הפנים נמשך אחורנית בכדי לשוות לו מראה חלק ומתוח יותר. הניתוח כולל סיבוכים כמו זיהום, דלקות ואובדן תחושה בפנים. הסיבוכים הם אמנם נדירים, אך יש לקחת אותם בחשבון.

טיפולים חדשים יחסית ופחות פולשניים הם טיפולים למילוי קמטים. בהליך זה הרופא הפלסטיקאי מזריק לקמטים חומר שממלא אותם ויוצר מראה חלק יותר של העור. חומרים נפוצים למילוי הם קולגן, חומצה היאלורונית או שומן. יש לחזור על ההליך אחת למספר חודשים שכן החומרים הנ"ל עוברים ספיגה ופירוק על ידי הגוף. סיבוכים אפשריים הם דלקת מקומית, שטפי דם וזיהומים.

טיפול נוסף המיועד לטיפול בקמטים הוא הזרקה של בוטוקס. הבוטוקס הוא למעשה חומר המיוצר על ידי חיידקים וידוע ביכולתו לגרום לשיתוק של שרירים. על ידי הזרקתו לאזור של קמט, השריר שנמצא תחתיו מתרפה והעור חוזר להיות חלק. יש לתחזק את הבוטוקס אחת לשלושה חודשים. לטיפול אין סיבוכים יוצאי דופן אם הוא מתבצע בידי מטפל מיומן ועם חומר מקורי.

טיפול נגד כתמים

בכתמים בעור ניתן לטפל במספר שיטות:

  • הבהרה של הכתמים – על ידי חומרים לוכדי צבע כמו הידרוקינון, חומצה אזלאית ו- רטין A.
  • טיפולי לייזר – הבזקי האור שיוצר הלייזר גורמים לקילוף השכבה העליונה של העור.
  • טיפולי פילינג – משתמשים בחומצות בריכוזים שונים בכדי לקלף בעדינות את השכבה העליונה של העור.

אם הטיפולים הנ"ל אינם מבוצעים על ידי אדם מיומן, הם יכולים לגרום לכוויות וזיהומים.

מיצוק העור

טיפול נפוץ למיצוק העור עושה שימוש בגלי רדיו המוקרנים על האזורים הבעייתיים. גלי הרדיו מגבירים את ייצור הקולגן, משפר את זרימת הדם לעור ומקנים לו מראה מתוח וחלק יותר. לאחר הטיפול ייתכנו אדמומיות, גרד וכוויות קלות. הטיפול אסור למושתלי קוצב לב, אנשים שבגופם פלטינות ואנשים עם צלקות קשות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן