טיפול בצלקות אקנה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול בצלקות אקנה

צלקות האקנה הן בעיה אסתטית קשה ביותר, שמפריעה לאנשים רבים במהלך חייהם הבוגרים. הצלקות מופיעות לאחר תהליך דלקתי חריף שמתחיל בזמן שהפצעים מתקלפים, או תוך כדי הטיפול התרופתי, וכתוצאה מכך נשאר פיגמנט על השכבות השטחיות של העור.

בסופו של דבר, הצלקות מופיעות כחורים קטנים על הפנים, צלקות בגב או כשינויי צבע שגורמים לפנים להיראות פחות טוב, ובמקרים רבים משפיעים ישירות על הביטחון העצמי.

חשוב לזכור שניתן בהחלט לטפל בצלקות האלה, ובאמצעות טכניקות שונות של קילוף וטיפולים כירורגיים אחרים ניתן להחליק את הפנים ולגרום להעלמת פגמי עור, כדוגמת צלקות אקנה.

מניעת צלקות אקנה

על מנת להגביר יכולת ההחלמה של הגוף, ולשפר את ההתמודדות עם "שאריות" צלקות אקנה, ניתן להשתמש בשיטות שונות שעוזרות להתמודד עם הצלקות ולהפחית את חומרתן.

ראשית, חשוב מאוד להימנע ככל שניתן מחשיפה אל השמש. קרינת השמש עלולה להוביל לפגיעה קשה בעור ולהשארת צלקות בולטות יותר. מלבד זאת, ניתן להשתמש במשחות המכילות חומרים כמו Retin-A ודומיו, המגבירים את תהליך החלמת העור ומונעים את התפתחות הצלקת. כמו כן, עדיף להמעיט בקילוף הגלדים, מאחר שהם בעלי תפקיד חשוב בהחלמת שכבות העור השונות.

ניתן לסכם שהשלב הראשון בטיפול בצלקות מתרכז במניעת יצירתן, וכולל הימנעות מגירוד, מיעוט חשיפה לשמש ושימוש בתכשירים מתאימים.

טיפול בפילינג (Peeling)

טיפול פופולארי ונפוץ ביותר בצלקות האקנה כולל טיפול פילינג, המביא לקילוף שכבת העור העליונה וגורם באופן הדרגתי להיעלמות הצלקת. לאחר הקילוף, שכבת העור העליונה מוסרת ונוצר במקומה עור חדש שאינו מצולק. הטיפול מתבצע באמצעות כימיקלים שונים במרפאת העור ואורך כ-20 דקות.

בדרך כלל נדרשים מספר טיפולים עד לקבלת תוצאה משביעת רצון וגם אז לפעמים העור החדש אינו דומה באופן מוחלט לעור הרגיל. טיפול באמצעות פילינג מתאים בעיקר כאשר מדובר בצלקות בפנים שהן קטנות ואינן עמוקות, ובהן ניתן לטפל היטב באמצעות הסרת שכבת העור העליונה. במקרים של צלקות עמוקות יותר יש לטפל בדרכים אחרות.

טיפול בלייזר

שימוש בקרני לייזר גורם לחימום והרס של שכבת האפידרמיס (שכבת העור החיצונית) ובנוסף בחימום ושינוי צורת שכבת הדרמיס (הפנימית). כתוצאה, נוצר עור חדש במקום השכבות שנפגעו והצלקת בולטת פחות. כמו כן, ניתן להשתמש בקרני לייזר בעצמה פחותה, ובכך לא לגרום להרס האפידרמיס, אך להביא בכל מקרה ליצירת שכבת העור החדשה.

ניתוח

בחלק מהמקרים, יש צורך בביצוע ניתוח להסרת צלקות. מדובר במקרים הקשים יותר, בהם הצלקת עמוקה ובולטת ויש צורך להגיע להסרה כירורגית של הגלד ותפירת הצלקת. המקרים המצריכים ניתוח הם מקרים קשים ביותר, בהם קיים חור עמוק בפנים, אך בעזרת ההתערבות הכירורגית ותפירת החור ניתן להקטין את הצלקת ולספק לפנים מראה חלק יותר.

מילוי רקמות בקולגן

שיטה נוספת להעלים את הצלקות המדוברות היא על ידי הזרקת קולגן אל תוך הרקמות. בטכניקה זו, הקולגן המוחדר אל הצלקת ממלא אותה וגורם לכך שקשה יותר להבחין בה. חשוב לזכור שהטיפול בקולגן הוא טיפול זמני בלבד, ויש לחזור עליו לפי הצורך.

התאמת הטיפול

צלקות על רקע פצעי בגרות הן תופעה נפוצה ביותר, וקיימות דרכים רבות לטפל בבעיה. על מנת לבחור את הדרך הטובה ביותר לטפל בצלקת, יש להתייעץ עם רופא עור המבין בטיפולים בצלקות אקנה ולקבל את כל המידע הרלוונטי.

כמו כן, בדומה לטיפולים אחרים, יש להעריך את העלות של הטיפול מול התועלת, ולברר היטב את כל המידע העדכני לפני תחילת הטיפול. חשוב לזכור שהטיפול להעלמת צלקות הוא טיפול אסתטי בלבד, ואינו משפיע על הבריאות הכללית או על מחלות רקע אחרות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן