טיפול טבעי לכוויות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפולים טבעיים לכוויות

טיפולים טבעיים לכוויותכוויה היא פגיעה בעור (במקרים מסוימים הפגיעה יכולה לערב גם את הרקמות התת עוריות כמו למשל את השומן או את השריר) שמתרחשת בעקבות מגע בנוזל, גז או מוצק חם, בשל חשיפה לקרינה או בשל התחשמלות. כמו כן ישנם מספר חומרים פעילים בדגש על חומצות שונות שמגע עמם עלול לגרום לכוויה.

את הדרגות נהוג לסווג לפי עומק הכוויה ורמת המעורבות של הרקמות התת עוריות והטיפול בכוויות משתנה בהתאם למידת החומרה שלהן. כוויות חמורות עלולות לסכן את חיי החולים כשגורם המוות המרכזי כתוצאה מכוויות הוא זיהום משני או התייבשות. במאמר זה נסקור מספר תרופות סבתא לטיפול בכוויות.

הערה מקדימה

מאחר והכוויה היא למעשה פצע חשוף, הרי שדרך הפצע עלולים לחדור לגוף החולה גורמים שונים שעשויים לחולל מחלות. אי לכך, יש לנקוט משנה זהירות ולא למרוח על העור חומרים שעשויים להרע את מצבו של החולה במקום להועיל לו. כך למשל בעבר נהוג היה למרוח על העור מוצרי מזון כמו למשל יוגורט או חלב. כיום ידוע שמריחה של יוגורט עלולה לגרום לזיהום של הפצע ועל כן מומלץ בכל מקרה להתייעץ לגבי השימוש בתכשירים טבעיים מתחום הרפואה האלטרנטיבית עם רופא עור לפני השימוש.

דבש סטרילי

אחת מתרופות הסבתא הידועות ביותר היא דבש. בדבש קיימים מרכיבים פעילים רבים שתורמים להוצאת הנוזלים מהכוויה וניקוי של הפצע. דרך השימוש המומלצת היא מריחה של דבש על הכוויה ארבע פעמים ביום. עם זאת, לא כל דבש ראוי לשמש לטיפול בכוויות. הקפידו למרוח על הכוויות אך ורק דבש סטרילי שניתן לרכישה ברשתות הפארמה ובחנויות הטבע.

שיבולת שועל

השימוש בשיבולת שועל מומלץ בעיקר עבור הסובלים מכוויות שמש שמלוות בתחושת גרד. נהוג למלא אמבטיה במים קרירים יחסית על מנת שלא להחמיר את הכאב ואת הגרד ולשפוך לאמבט כוס גדושה בשיבולת שועל. באמבטיה נהוג לשהות כעשרים דקות עד להפחתת מידת החומרה של הגרד ולחזור על כך בהתאם לצורך. לאחר היציאה מהאמבט יש להתנגב בעדינות על מנת שלא לקלף את העור המגרד באגרסיביות.

אלוורה

אלוורה הוא המוצר הטבעי הפופולארי ביותר לטיפול בכוויות בדרגת חומרה קלה. הג'ל הטבעי שמופק מצמח האלוורה ניחן בסגולות רפואיות מדהימות שכוללות בעיקר הרגעה של העור הדואב וחידוש הרקמה הפגועה. הג'ל המיוחד שמופק באופן טבעי מקרר את העור, מפחית את מידת האדמומיות והגרד ומקל מאוד על הכאבים הנלויים לכוויה. את הג'ל יש למרוח מספר פעמים ביום עד להחלמה המלאה של העור.

שקיקי תה

השימוש בשקיקי תה מיועד גם כן להקלה על מידת הכאבים של כוויות קלות בלבד. את השקיקים יש להרתיח במים ולאחר מכן לקרר ולהניח על העור הפגוע. כמו כן ניתן למרוח מעט מהתה לאחר קירורו על העור.

חומץ

החומץ הוא חומר שמונע התפתחות של חיידקים והתכונות האנטיספטיות שלו הן אלו שהפכו אותו לחומר נפוץ מאוד לשימוש בחולי כוויות קלות. הוא מיועד לחיטוי של כוויות קלות מכל סוג שהוא ומועיל במיוחד במקרים של עקיצות מדוזה מאחר והוא מסוגל לפרק את הרעל שגורם לצריבה.

שמן זית

שמן זית מביא לסיכוך של העור ולשמירה על הלחות שלו. שמירה על הלחות נחוצה במקרים של כוויות כיוון שבמצבים בהם העור יבש, הנזק העורי יכול להחמיר מאוד. כמו כן שמן זית מסוגל לרכך את העור ולהרגיע אותו.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן