משחה נגד צלקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול בצלקות לאחר פרק זמן ממושך לאחר התהוותן מניב תוצאות מאכזבות לעיתים. בכדי לנסות למנוע את התפתחותן ותהליך הגדילה שלהן, ההמלצה היא להתחיל בטיפול מוקדם ככל האפשר.

אנשים רבים מכירים את עצמם ויודעים על איזושהי נטייה להצטלקות אשר התרחשה אצלם בעבר או ידועה אצלם כנטייה משפחתית.

משחה נגד צלקות יכולה למנוע התפתחות צלקות לאחר ניתוח, אשר עלול לגרום לאותה צלקת. דוגמאות למשחות אלו יכולות להיות קלו קוט- המגיעה בצורת ג'ל סיליקון, סקארבן ג'ל, מדרמה (תמציות בצל) ועוד.

משחה נגד צלקות – לאילו צלקות הטיפול מתאים?

משחה נגד צלקות יכולה למנוע את התפתחותן של צלקות, אולם גם במקרים בהם התפתחה צלקת היפרטרופית עדינה או במצב מתקדם יותר, תוכל להימרח המשחה. משחה נגד צלקות יכולה לעבוד על מגוון רחב של צלקות אשר נגרמות כתוצאה מניתוחים כירורגיים רגילים, כמו גם בצלקות לאחר ניתוח פלסטי, צלקות מפירסינג, צלקות הנגרמות כתוצאה מטראומות שונות (כמו חבלות או נפילות), צלקות לאחר הסרת נקודת חן ועוד.

משחות אלו מומלצות למטופלים השונים על מנת לנסות למנוע עוגמת נפש מאוחרת יותר, כאשר במקרה והצלקת תתפתח ותגדל. לא נהוג למרוח משחות אלו על גבי תפרים, ולכן יש להתייעץ עם רופא לפני התחלת הטיפול.

משחה נגד צלקות לא תהיה יעילה במצבים של צלקות רחבות או צלקות קלואידיות. מטרת המשחה היא בסיוע לטשטוש בלבד הנלווה לתהליך הטבעי אשר עוברות צלקות בדרכן להצטלקות תקינה. סביר להניח כי גם ללא טיפול במשחה, הצלקת הייתה מטשטשת כעבור זמן מה, אולם המשחה מצליחה לזרז תהליכים אלו ולגרום לריפוי מהר יותר.

אופן השימוש במשחה נגד צלקות

פעמים רבות, לפני ניתוחים, ישנו חשש כי הצלקת הניתוחית תתפתח ותהיה קבועה אצל אנשים מסוימים. כמעט ממש בגמר הניתוח, או ליתר דיוק כשלושה שבועות לאחריו, תוכל להימרח המשחה על פי הוראות היצרן, אשר ניתנת לרכישה גם ללא מרשם רופא.

לפני השימוש במשחה זו, כדאי להתייעץ עם רופא עור או מומחה כירורגי. חלק מהמשחות יכילו מרכיב סיליקון בתוכן. הסיליקון מפרק את רקמת הצלקת ולא מעודד את ייצורה המחודש. המשחה עצמה היא, למעשה פלסטר אשר מגן על הצלקת מפני פגיעה עם האוויר.

החיסרון של המשחות הללו הוא מהירות ההשפעה שלהן. לצלקות עיקשות, יש להשתמש במשחה כפעמיים ביום למשך שנה, לעיתים. ההיענות לטיפול המלא היא חשובה ומהווה חלק מהצלחת הטיפול ומסיפוק מהתוצאות. יש לבדוק לפני תחילת הטיפול בצלקות על רגישות לאחד ממרכיבי המשחות אם קיימות.

סיכויי ההצלחה

סיכויי ההצלחה של משחות אלו אינו מוסכם לחלוטין. תוצאות הטיפול יתבטאו במקרים מסוימים כהיעלמות רקמת הצלקת וטשטושה, בעוד שבמקרים אחרים, הצלקת תחזור לאחר הטיפול. במקרים בהם הטיפול מתחיל מוקדם ככל האפשר ומריחת המשחה נעשית בהתמדה, התוצאות יהיו משמעותיות וירפאו לחלוטין ללא זכר לצלקת, כעבור שבוע עד שבועיים. משחות שונות יתאימו לצלקות עור של סוגי עור ומאפייני אנשים שונים, ולכן אפשר לנסות משחות שנות על מנת לקבל תוצאות טובות יותר.

משחות אלו, הקיימות בשוק הינן מאד יקרות, גם לאחר סבסוד קופת חולים, לכן ישנן משחות רבות על בסיס טבעי המנסות להחליף את אלו הכימיות. ההמלצה היא כי כדאי לנסות את המשחה לחודשיים או שלושה, בכדי לבדוק האם מתקבלות תוצאות כלשהן. גם אם ישנה מגמת שיפור, משחה זו יכולה להוכיח את עצמה.

לאחר פרק זמן זה, כדאי לנסות משחה אחרת אשר יכולה להתאים לעור הספציפי בצורה טובה יותר. אפשר לקבל חוות דעת חיוביות על כל אחת מהמשחות המוכרות מחברים ומטופלים קודמים, אשר יכולים לספר על הצלחת הטיפול או כישלונו מפרספקטיבה סובייקטיבית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן