ניתוח להסרת צלקות

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

צלקות, מכל סוג שהוא, מהוות בעיה אסתטית המפריעה להמשך החיים כפי שהיו מוכרים ולביטחון העצמי אשר נפגע עקב כך. פרוצדורה ניתוחית היא אחת השיטות הקיימות כיום על מנת להסיר את אותן צלקות מטרידות. סוג הניתוח והטכניקה אשר תנוסה תהיה בהתאם לסוג הצלקת, מצב העור וניסיונו של הרופא המנתח.

ניתוח להסרת צלקות ייעשה במסגרת של היחידה לכירורגיה פלסטית הנמצאת בבתי החולים השונים. במקרים בהם טיפול זה יימצא כנכון והמתאים ביותר, יבדקו את הצלקת המדוברת, סוג העור ומגוון טכניקות הניתוח אשר יתאימו להסרתה. בדרך כלל, מרכזים אלה מעסיקים רופאים מנתחים אשר מיומנים בהסרת צלקות ומתמחים בכך.

ניתוח להסרת צלקות – לאילו צלקות הוא מיועד?

ניתוח להסרת צלקות יכול לטפל בצלקות אשר נגרמו מניתוחים אסתטיים, פציעות כמו כוויות או טראומה אחרת אשר נגרמה לעור. עם זאת, חשוב להקפיד כי רק לאחר שנה מיום הניתוח המקורי, צלקות אלו יטופלו.

פעמים רבות, המטופלים יראו את היחלשות הצלקות המדוברות, טרם הניתוח. ניתוח להסרת צלקות יתאים ביותר לצלקות קלואידיות, אשר  נטייתן היא להמשיך להתפתח. ללא פעולה קיצונית אשר תוכל להסיר צלקת זו, היא תמשיך לגדול ולחרוג מגבולותיה. בצלקת קלואידית, הטיפול בניתוח הוא האופציה היחידה.

בדרך כלל ניתוח להסרת צלקות יוצע לאחר שטיפולים קודמים של ניסיון טשטוש, הבהרת צלקות או הסרה באמצעות חבישות או הזרקות ייתנו רק תוצאה בינונית ולא מספקת. מעבר לכך, פעמים רבות, הצלקות עלולות לחזור על אף הטיפול אשר ניתן.

מעבר לכך, ניתוח להסרת צלקות ייתן גם פתרון לצלקת רחבה, אשר חורגת מאזור חסר העור המקורי. צלקת זו תוכל להיות מוסרת בצורה מלאה או חלקית רק באמצעות ניתוח. צלקות לאחר ניתוח ותפירה לא תקינה או ללא תפירה בלבד, יוכלו להיות מטופלות גם באמצעות הסרה כירורגית של אזור הצלקת.

ניתוח להסרת צלקות – הליך הניתוח

ניתוחים אלה, בדרך כלל יתמקדו בהסרת העור המצולק ולפעמים ילווה בהשתלת עור אשר נועד להחליפו. העור המצולק יסולק באמצעות סכין המנתחים, כאשר רקמת הצלקת מופרדת באמצעות מלקחיים.

במקרים פשוטים, החתך שנוצר ייתפר ויכוסה בתחבושת לחץ. יש לזכור כי במקרים של צלקות גדולות, ייתכן כי לא תוכל להתבצע הסרה מלאה. הניתוחים יכולים להתבצע תחת הרדמה מלאה או חלקית. החלטה זו תילקח כפועל יוצא מטכניקת הניתוח הנבחרת ומורכבותו, גודל הצלקת והאזור בו היא נמצאת.

מטרת הניתוח היא לא להעלים את רקמת הצלקת, אלא לשחרר מעיוותים או דפורמציות שנגרמו לעור בעקבות התפתות הצלקת, כמו גם לגרום לצלקת להיות קטנה ככל האפשר ולכן גם פחות נראית.

הניתוח יכול להתבצע בכל מקום בגוף, לרבות הפנים. ייעשה ניסיון לשחרר שרירים המעורבים אף הם ברקמת הצלקת, ועלולים לגרום לכאבים חזקים. לפעמים יהיה צורך ביותר מניתוח אחד, בכדי להסיר את הצלקת בצורה שלא תפגע בעור הבריא מסביב.

סיכויי הצלחה

בדרך כלל, ניתוח להסרת צלקות כפתרון קיצוני הוא בעל סיכויי הצלחה גדולים. במקרה של צלקות רחבות, מנגנון התעבות והתרחבות העור עדיין נמצא, ולכן ישנו חשש כי הצלקת תישאר לאחר הניתוח, בעובייה המקורי או שתתרחב לאחר מכן. במקרים של צלקות קלואידיות, סיכויי ההצלחה של הניתוח גדולים יותר ומהווים פתרון מספק מבחינה אסתטית. גם צלקות אשר נוצרו לאחר תפירה לא תקינה ייתנו תוצאות מצוינות.

מכיוון שהניתוח מאפשר את הסרת הצלקת הקיימת, כל צלקת חדשה שתיווצר ותהיה צרה יותר ובהירה יותר מהקודמת תספק תוצאה טובה ומספקת הן מבחינת המטופל והן מבחינת הרופא המנתח. עם זאת, יש לבצע שיחה של תיאום ציפיות טרם הניתוח, על מנת למנוע עוגמת נפש פוטנציאלית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן