טיפול בצלקות באמצעות סיליקון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

טיפול בצלקות על ידי גלי רדיו

הגוף שלנו הוא מכונה מורכבת ומתוחכמת שיודעת להתמודד כמעט עם כל הקשיים, העומסים והלחצים שאנחנו מעמיסים עליה 24 שעות ביממה. הדרך של הגוף להתמודד עם פגיעה בעור היא על ידי יצירה של צלקת.

העור אולי נראה חלק שולי בגוף אם משווים אותו לשאר האיברים כמו לב, כליות, מוח וכבד, אולם זה ממש לא כך.

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף, יש לו תפקיד מרכזי בויסות חום הגוף שלנו, אך מהותי עוד יותר הוא התפקיד שממלא העור כחלק ממערכת החיסון. העור הוא קו ההגנה הראשי שיש לגוף בפני חדירה של מזהמים, ולכן כל מצב של פגיעה בעור יכול להוביל לזיהום מסכן חיים.

יצירת צלקת באזור שבו העור פגוע היא דרך יעילה ביותר להתמודד ולהגן בפני נזקים. הבעיה היחידה היא שכאשר מנגנון יצירת הצלקת "תוכנן", לא הייתה מחשבה רבה על התוצאה האסתטית שעשויה להיות לכך.

סוגי צלקות

הצלקות יכולות להשתנות כתלות במנגנון שגרם להן, וכן כתלות בסוג העור שיש לאדם ולנטייה הגנטית שלו. הצלקות הנפוצות ביותר הן צלקות בהירות, שונות מעט מהעור הסובב אותן אך משתלבות יפה בסביבה.

סוג אחר של צלקות הוא צלקות שקועות. אלה מאפיינות בעיקר את עור הפנים של מי שסבלו בגיל ההתבגרות או בשנים שלאחר מכן מאקנה קשה שהותירה את עורם מצולק ובעל מראה גבשושי.

ישנן גם צלקות שגדלות יתר על המידה. צלקות אלה יכולות להיווצר אחרי ניתוח, צלקת מכוויה או חתך עמוק והן מופיעות בשכיחות גבוהה יותר אצל אנשים בעלי גוון עור כהה. במסגרת הצלקות הללו, הצלקת הפחות חמורה היא צלקת היפרטרופית– בצלקת זו הרקמה הצלקתית גדלה לגובה מעבר לגבולות הרוחביים של העור הסובב אותה. הצורה החמורה יותר היא צלקת קלואידית – ישנה גדילה בלתי פרופורציונאלית של רקמת הצלקת שגולשת גם אל מעבר שולי הפצע.

סיליקון

הסיליקון הוא חומר שנמצא בשימוש הולך וגובר על ידי בני האדם. הוא התחיל את דרכו בתעשיית הגומי והמחשבים, ועד מהרה מצא את עצמו מככב בתחום הקוסמטיקה. סיליקון ידוע כחומר שממלא שתלים להגדלת חזה, אולם יש לו גם שימוש בטיפול בצלקות.

מוצר הסיליקון הנפוץ ביותר הוא ג'ל הסיליקון. את הג'ל הנ"ל ניתן לרכוש באופן עצמאי בבתי המרחקת ללא מרשם רופא. שם מוכר של ג'ל כזה הוא "קלו-קוט". על הצלקת יש למרוח שכבה דקה של הג'ל השקוף, פעמיים ביום למשך שלושה חודשים בכדי לראות תוצאות מרביות. הג'ל מסייע לעור הצלקתי להיות גמיש יותר ובכך דומה יותר לעור הטבעי, הוא משטח את הצלקת, מרכך אותה ומפחית אדמומיות באזור. יתרון נוסף של הג'ל הוא מניעה של חדירת חיידקים לאזור. שימוש בג'ל סיליקון מתאים בעיקר לצלקות קטנות.

דרך נוספת להשתמש בסיליקון לריפוי צלקות הוא על ידי יריעות סיליקון. יריעות הסיליקון יעילות בטיפול בצלקות שנוצרו אחרי ניתוח או בעקבות כוויה. את היריעות יש להניח על העור הצלקתי רק לאחר שהפצע החלים ונסגר. את יריעות הסיליקון מצמידים לאזור הצלקת עד שהיא הופכת בהירה ושטוחה יותר. משך הטיפול משתנה בין אנשים שונים.

אפשרות שלישית להשתמש בסיליקון בתחום אסתטיקת הצלקות הוא בהזרקה. הזרקה של סיליקון לאזור של צלקת היפרטרופית עוזר לצמצם את הגדילה שלה ולהביא לתוצאה של צלקת אסתטית וחלקה יותר.

אפשרות אחרת היא להשתמש בסיליקון לטיפול בצלקות השקועות שנוצרות בעקבות אקנה. בהליך זה דרושים מספר טיפולים, במהלכם מוזרקות טיפות זעירות של סיליקון לתוך הצלקות וממלאות אותן כדי ליצור מראה עור חלק יותר.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן