צלקות לאחר ניתוח פלסטי

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

צלקות אחרי ניתוח פלסטי

בדומה לכל ניתוח, גם ניתוח פלסטי משאיר צלקות, אך לעומת ניתוחים רגילים, בניתוחים הפלסטיים מושקע מאמץ ניכר לצמצום הצלקת כך שבסופו של דבר נשארת צלקת קלה מאוד שכמעט ולא ניתן לראותה.

כל חתך כירורגי גורר אחריו צלקת, וכך גם ניתוח פלסטי, אך בניגוד לניתוחים ה"רגילים", אשר מותירים לרוב צלקות אחרי ניתוח, עולם הפלסטיקה משתמש בטכניקות כירורגיות שונות במטרה לצמצם את היקף הצלקת ולהשאיר את העור חלק ונקי.

הניתוח הפלסטי הוא ניתוח שמטרתו העיקרית היא אסתטיקה. השארת צלקות בולטות מחטיאה בעצם את המטרה שלשמה הניתוח מבוצע. ועל כן, במהלך טיפולים אלה מקפידים על שימוש בטכניקות מתקדמות, ועל כירורגיה זעירה ברמה הגבוהה ביותר, וזאת על מנת לצמצם ככל שניתן את הצטלקות העור ולאפשר החלמה נקייה ביותר. כך לדוגמא, על מנת להשאיר צלקות מינימליות, המנתחים הפלסטיים משתדלים לשים דגש על ביצוע חתכים קטנים, על מקומות נסתרים ועל הקפדה על טיפול יעיל לאחר הניתוח

לאחר הניתוח, מבצעים טיפול תומך במקרי הצורך על ידי זריקות וחבישות מיוחדות, וכך מבטיחים את החלמת הרקמה בצורה יפה ויצירת צלקת מינימאלית. בדרך זו, ברוב הניתוחים הפלסטיים המטופלים יוצאים מרוצים וללא צלקות הבולטות לעין, אך יש לזכור שתוצאה זו דורשת מאמץ רב ושימוש בשיטות מתקדמות ביותר, המאפשרות את האפקט המדובר.

לפני הניתוח – ההחלטה על מיקום החתך

על מנת שהחתכים לאחר הניתוח הפלסטי יהיו נסתרים ולא בולטים לעין, ההחלטה על מיקום החתך היא החלטה חשובה ביותר. ראשית, החתך יתבצע במקום נסתר ככל שניתן, וזאת על מנת להפחית את הבולטות של חתך הניתוח בעבור העין הלא מקצועית. כך לדוגמא לפני ניתוח שד בוחרים לבצע את החתך בחלק ההיקפי של הפטמה (או העטרה), או מתחת לשד עצמו כך שלא יבלוט.

בניתוחים אחרים (כמו מתיחת פנים), בוחרים לחתוך בתוך השיער או באזורים נסתרים אחרים. כמו כן, בחירת מיקום החתך מתבצעת בהתאם לקווי המתאר של העור ולקמטי ההבעה הטבעיים שלו. בדרך זו, מפחיתים ככל שניתן את הבלט של החתך ומספקים לצלקת אפשרות להיטמע עם קמטי ההבעה והעור הטבעיים.

במהלך הניתוח – שימוש בטכניקות אסתטיות

הניתוח הפלסטי מתאפיין בשימוש בטכניקות שונות המבטיחות אסתטיקה מושלמת והשארת צלקות מינימליות. טכניקות אלה מתמקדות בתפירה עם חוטים דקים ביותר, ביצוע חתכים קטנים ככל שניתן ושימוש במכשור חדשני שמאפשר עדינות רבה במהלך הניתוח. בדרך זו, ניתן לספק לגוף החלמה מהירה יותר ונקייה יותר, ולאפשר הופעת צלקות מינימליות ביותר.

לאחר הניתוח – שיטות חדשניות להקטנת הצלקת

כמו בכל פעולה כירורגית, גם ניתוחים פלסטיים משאירים צלקות, אותן ניתן לצמצם בדרכים שונות. ראשית, מוציאים את התפרים מוקדם ככל שניתן, ובכך מאפשרים לעור החלמה טובה יותר ומפחיתים את הלחץ המופעל על הרקמה הצלקתית. כמו כן, לאחר הניתוח מקפידים לבדוק את הפצע ולהפחית את המתח והלחץ המופיעים עליו ובסופו של דבר מגבירים את הבולטות של הצלקת.

לאחר מכן, ניתן לטפל בצלקות באמצעות הזרקת חומרים שונים שמקטינים את בולטות הרקמה ומצמצמים את כמות הרקמה הצלקתית. ההזרקות מאפשרות לטשטש את הצלקת על ידי חומרים שונים, כך שתבלוט פחות ותפריע בצורה מינימלית בלבד.

כמו כן, לפעמים מבצעים טיפול בצלקות באמצעות שיטות של פילינג, שמאפשרות את קילוף העור והשטחת הצלקת או על ידי שימוש בפסי סיליקון שמשיגים גם כן אפקט של טשטוש הצלקת. חשוב לזכור שבימים הראשונים לאחר הניתוח, יש להקפיד על שימוש במשחות אנטיביוטיות ועל היגיינה של פצע הצלקת, וזאת על מנת לאפשר את ההחלמה המירבית.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן