צלקת לאחר הסרת נקודת חן

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

צלקת לאחר הסרת נקודת חן

צלקת לאחר הסרת נקודת חןבעוד שנקודות חן מסוימות נחשבות לחינניות, אחרות עשויות להיות זוהרות פחות ולעיתים כואבות. ניתן היום להסיר בבטחה נקודות חן תוך שימוש בשיטות המייצרות מינימום צלקות, ולשחזר את היופי הטבעי של העור.

אך לעיתים, הסרת נקודת חן עשויה להותיר כתם כהה או צלקת גלויה לעין במקום בו הייתה השומה. ההצטלקות מתרחשת היות והגוף ממהר לרפא את עצמו.

מספר מחקרים הראו כי פצעי הסרת נקודת חן מחלימים מהר יותר וממזערים את הופעת הצלקת, באמצעות מריחת משחות מתאימות. חשוב למרוח וזלין ולהקפיד על אמצעי לחות טובים לעור לאחר ההסרה, במשך שלושה שבועות לפחות לאחר הטיפול.

הגורמים לצלקת לאחר הסרת נקודת חן

הסרת נקודת חן תותיר צלקת כלשהי במקום. בהתאם לגודל נקודת החן, כך יקבע גודל הצלקת. על מנת להעריך את אפשרות הופעת הצלקת וגודלה, יש להתייעץ עם רופא עור על מנת להבין את אפשרויות הסרת השומה תוך גרימת נזקים מזעריים ככל הניתן.

קיימים גורמים רבים אשר קובעים את התוצאה הסופית של הסרת נקודת החן, כולל סוג ההליך שבוצע, בין אם הפצע נסגר או נרפא מעצמו, רמת הסיבוכים כגון צלקת או זיהום, טיב הטיפול אותו קיבל המטופל ועוד. לכן מומלץ למצוא רופא בעל הכשרה וניסיון מצוינים בו ניתן לבטוח כי יבצע את התהליך באופן המקצועי ביותר, על מנת להותיר צלקת מינימליות ככל הניתן.

במידה והשומה מחייבת אבחון יש להתייעץ עם רופא בנוגע להסרתה גם אם מדובר על הליך אסתטי בלבד.

גודל והיווצרות הצלקת

גודל הצלקת לאחר הסרת נקודת החן תלוי בהיבטים רבים, כולל במיומנות הרופא, טכניקת הסרת השומה (גילוח לעומת כריתה עמוקה עם תפרים), יכולות הריפוי הפיסיות של המטופל, גודל ועומק השומה, ועוד. רופא העור יקבע את הסוג וגודל נקודת החן לאחר שיבחן אותה. מצב הצלקת ישתפר עד שנתיים לאחר הסרתה.

כל חתך ניתוחי יותיר אחריו צלקת אשר לעיתים תהיה גדולה יותר מנקודת החן המקורית. מזעור סיכויי הופעת הצלקת מחייבים תכנון וטכניקה מוקפדים, כמו גם ניסיון מקצועי עשיר. מנתח מוסמך או רופא עור פלסטי קוסמטי, ידון בצרכים האישיים של המטופל ויעניק את הטיפול המתאים ביותר.

טיפול להעלמת הצלקת

יש לעקוב אחר הוראות הרופא לטיפול תקין. מומלץ להימנע מלגעת בפצע, יש להחליף את התחבושת באופן קבוע ולהימנע מפעילות גופנית אינטנסיבית, אשר עלולה לפתוח מחדש את הפצע או לפרום את התפרים.

מומלץ למרוח קרם לחות אנטיביוטי על הפצע, במטרה להפחית את התגובה הדלקתית של הגוף, ולהרחיק חיידקים או פסולת. בעת מריחת המשחה, יש לעסות בעדינות את האזור מסביב לפצע, על מנת לעודד זרימת דם, ולהניח מטלית קרירה על הפצע על מנת להרגיעו. בנוסף, מומלץ למרוח קרם הגנה בעת החשיפה לשמש, על מנת לא להחמיר את מצב הצלקת.

יש להקפיד על שתיית נוזלים רבים ועל צריכת מזונות טובים לעור. עור בריא ולח מונע צלקת. רכיבים תזונתיים החיוניים לעור כוללים ויטמין A, ויטמין C, ויטמין E, אבץ, אומגה 3 וחומצות שומן. רכיבים אלו מצויים בשפע בירקות כתומים, פירות הדר, אגוזים, זרעים ושמן זית.

כיצד למנוע צלקות לאחר הסרת נקודת חן?

כאשר נקודת החן מוסרת, היא תותיר אחריה צלקת. אך קיימים טיפולים רבים אותם ניתן לבצע על מנת למנוע הצטלקות.

קרם לחות – עור יבש רגיש הרבה יותר לצלקות. יש לשמור על גמישות העור באמצעות מריחת קרם לחות יומי.

קרם צלקת – רוב הקרמים לטיפול בצלקת מכילים רכיבים טבעיים הפועלים למניעה וטיפול בצלקות. יש למרוח את הקרם פעמיים עד שלוש פעמים ביום על מנת למנוע צלקות.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן